Podróże z klasą

Od 30 września do 3 października 21 uczniów klas 5 wzięło udział w programie Ministerstwa Edukacji Narodowej „Podróże z klasą” Podczas wycieczki odwiedziliśmy Kotlinę Kłodzką. Wyjazd był niezwykle intensywny. Na początek w poniedziałek pojechaliśmy do Złotego Stoku- w Średniowieczny Park Techniki Złota, w który odwiedziliśmy sztolnie ochry, park techniki oraz kopalnie złota. W międzyczasie zjedliśmy obiad. Do gościnnej Willi Maria w Nowym Waliszewie zjechaliśmy dopiero popołudniem. Wieczór upłynął nam na zabawach na boisku oraz na grze w planszówki. Równie intensywnie było we wtorek. Zaczęliśmy od wyjazdu do Kudowy Zdroju, gdzie odwiedziliśmy Skansen Ginących Zawodów. Dowiedzieliśmy się, w jaki sposób wytwarzano dawniej garnki, a potem… a potem sami zrobiliśmy sobie miseczki na kole garncarskim. Po obiedzie skorzystaliśmy z bliskości Gór Stołowych i weszliśmy na Szczeliniec Wielki. Niestety, pogoda przestała dopisywać i pod koniec wycieczki rozpadało się. Środa również nas przywitała deszczem. Nas to jednak nie przeraziło i pojechaliśmy do Kletna do Kopalni Uranu. Po zwiedzaniu pod czujnym okiem pani przewodnik zagraliśmy w grę terenową, a następnie zaczęliśmy odkrywać minerały. Dawniej nic niemówiące nazwy- hematyt, fluoryt, kryształ górski, agat, kwarc już nie były takie tajemnicze. A wieczór ponownie spędziliśmy na grze w planszówki. Czwartek to nie tylko czas powrotu, ale również odwiedziny w Kuźni Alchemicznej, gdzie poznawaliśmy kolejne minerały. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do domu po południu. Dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Edukacji Narodowej w wysokości ponad 25.000 zł wycieczka miała bardzo bogaty program.