Obchody Święta Niepodległości w Szkole Podstawowej

13 listopada w Szkole Podstawowej obchodziliśmy Święto Niepodległości. Mottem tegorocznej refleksji patriotycznej były słowa Wisławy Szymborskiej

Ziemio ojczysta, ziemio jasna,

Można nie kochać cię – i żyć,

ale nie można owocować.

W montażu słowno-muzycznym uczniowie z klas: 3C SP, VIB, 2B Gimnazjum zaprezentowali wybrane zagadnienia z rozbiorowej historii Polski. Przypomniano najważniejsze daty i fakty dotyczące 123-letniej niewoli Ojczyzny. Wiadomości historyczne przeplatane były pięknie wyrecytowanymi fragmentami poezji patriotycznej oraz prozy Jana Pawła II dotyczącej pojęć: Ojczyzny i patriotyzmu. Nie zabrakło również pieśni patriotycznych: „My Pierwsza Brygada”,” Białe róże”, „Nadzieja” J. Pietrzaka, „Ojczyzna” M. Grechuty.

Młodzież prowadząca akademię nie tylko wspominała historię, ale także kwestię suwerenności odniosła do czasów współczesnych. Występujący podkreślili, że dziś na szczęście żyjemy w wolnym i niepodległym kraju. To właśnie dzięki wolnej Ojczyźnie możemy działać, dawać siebie innym, pomagać, rozwijać się, spełniać swoje marzenia i pasje. Możemy „owocować” jak mówi Szymborska w swoim wierszu. Każdy z nas mógł przez chwilę zastanowić się, co daje mu WOLNOŚĆ?

Pani Dyrektor Beata Smolarek również zwróciła uwagę na to, w jaki sposób dziś możemy cieszyć się wolnością i czuć się Patriotami. Podziękowała również wszystkim  uczniom za wzorowe uczczenie szkolnej uroczystości Święta Niepodległości poprzez odpowiedni, galowy strój i biało-czerwone kotyliony przypięte do swoich piersi.

Akademię zwieńczyły: klasyczny taniec do muzyki z filmu „Nietykalni” wykonany przez uczennicę klasy 4b Paolę Rakowską-Sissuh oraz piosenka „Kocham Cię Polsko” zaśpiewana przez wszystkich uczniów i nauczycieli organizujących akademię.

Po uroczystości przedstawiciele szkoły wraz z opiekunem udali się pod pomnik poległych w obronie Górnego Śląska w Goczałkowicach-Zdroju, by złożyć tam symboliczną wiązankę kwiatów i oddać hołd poległym za Ojczyznę.

Monika Major

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.