Festiwal nauki w naszej szkole…..

Pierwszy tydzień w naszej szkole upłynął pod znakiem Festiwalu Nauki. Za sprawą tego wydarzenia podstawa programowa w naszej szkole realizowana była metodą projektu. Uczniowie przez cztery dni mieli okazję pracować i zgłębiać wiedzę w oryginalny sposób z wykorzystaniem materiałów i pomocy dydaktycznych z programu Laboratoria Przyszłości. Zajęcia odbywały się w pięciu blokach tematycznych.

W ramach zajęć przyrodniczo – plastycznych młodzi odkrywcy prowadzili obserwacje i ćwiczenia terenowe z wykorzystaniem kompasów, taśm mierniczych i map. Brali udział w obserwacjach mikroskopowych i wykonali ogromną ilość fascynujących doświadczeń. Ciekawą propozycją okazał się Dzień Sketchnotingu , podczas którego uczniowie dowiedzieli się jak w nieszablonowy sposób można wykonać notatki z różnych przedmiotów. Natomiast na zajęciach matematyczno – informatycznych uczniowie projektowali graniastosłupy metodą 3D, wzięli udział w licznych grach i zabawach logicznych oraz dowiedzieli się , dlaczego komputery kochają system binarny. Bardzo interesujące okazały się również zajęcia humanistyczne, podczas których realizowany był projekt: Goczałkowice – Zdrój … – szlakiem naszych korzeni. Z tej okazji dzieci wykonały plakaty poświęcone naszej miejscowości, brały udział w warsztatach filmowych i graficznych z myślenia wizualnego. Wspólnie z opiekunami odbyli pieszą wycieczkę po najbliższej okolicy. Kolejną propozycją cieszącą się ogromnym zainteresowaniem były warsztaty językowe, podczas których uczniowie mieli okazję poznać historię oraz kulturę Wielkiej Brytanii i Niemiec, zaśpiewać piosenki i zatańczyć tańce kojarzące się z tymi państwami. Niemało emocji wywołały zajęcia sportowe, które także miały bogatą tematykę. Oprócz standardowych zajęć gimnastycznych i gier zespołowych uczniowie mieli okazję przećwiczyć pierwszą pomoc przedmedyczną.

Za nami tydzień niezwykłych zajęć przeprowadzony w niecodzienny sposób. Tydzień z nauką przez duże N, który na długo pozostanie w naszej pamięci!

Comments are closed.